Logo

Relatiebeheer


Grip op de volledige relatielevenscyclus!

Het uitbouwen van je netwerk is een cruciaal onderdeel van je bedrijfsvoering; zaaien om later te kunnen oogsten! Om daarin succesvol te zijn komt direct een aantal belangrijke aandachtsgebieden aan de orde. Wie gaan we de komende tijd benaderen? Met welke doelstellingen? Hoe verdelen we dit werk intern efficiënt en hoe verdelen we de relatie-informatie op de slimste manier? Welke vaardigheden moeten we daarbij ontwikkelen of versterken? En hoe geven we aan onze verkoop-inspanningen de beste sturing? Allemaal punten die vallen onder de noemer verkoop- en relatiebeheer.

Hoe je dat hele proces het beste inricht is iets, waar ik je graag bij van dienst ben. Daarbij kijken we ook naar voorbeelden en succesfactoren in andere branches. Zoals in al mijn werk werk ik graag samen met specialisten op andere vakgebieden en uit andere organisaties; het maakt het effect voor jouw organisatie rijker en groter.

Ervaar zelf maar eens hoe prettig het is als iemand met een frisse blik naar jouw business kijkt! Ik voer vooraf een scan uit om te bepalen op welke terreinen je winst kunt boeken.

 

Vragen waarop Marcoting antwoord geeft

  • Hoe krijgen we zicht op ons primaire klantproces van kop tot staart? Waar liggen ‘quick wins’ en lange termijn verbeteringen?
  • Welke relatietypes (potentiëlen, geïnteresseerden, klanten, oud-klanten) kennen we? Hoe zijn ze getalsmatig en geografisch verdeeld?
  • Welke bewegingen zien we bij relaties in termen van aanwas, conversie en (tussentijds) verlies?
  • Welke doelstellingen kunnen we aan de verschillende afdelingen meegeven op indicatoren als creatie, behoud en uitbouw van klanten?
  • Op welke wijze kunnen we onze relaties structureel, gesegmenteerd en persoonlijk bewerken?
  • Welk CRM-pakket of andere software kan ons helpen om ons relatiebeheer te vereenvoudigen en beheersen?
  • Hoe kunnen we oud-klanten reactiveren?
  • Hoe houden we de persoonlijke relatie warm?
  • Waarmee meten we ontwikkelingen?

 

Mogelijke aanpak

  • Inventarisatiescan
  • Analyse en advisering
  • Software aanpassingen of pakketselectie
  • Implementatie en nazorg

Interesse?
Stuur dan een email naar info@marcoting.nl voor een vrijblijvende offerte.