Logo

Klantgericht werken


Uw organisatie heeft baat bij een gezonde relatie met uw klanten. Daarom wilt u een adequate persoonlijke behandeling en service bieden. Kortom: een klantgerichte aanpak. Dat betekent: goed luisteren, actief meedenken en waar mogelijk voldoen aan de uitgesproken en onuitgesproken wensen en verwachtingen van de klant. Tegelijkertijd betekent het: de regie in handen houden, haalbare oplossingen zoeken en helder laten zien wat er mogelijk is. Het resultaat: een grotere klanttevredenheid. Uw medewerkers voelen zich prettiger tijdens het contact met de klant en zijn gemotiveerd om lastige situaties het hoofd te bieden.

Doelgroep
Iedereen die zijn of haar klantgerichtheid wil verbeteren.

Onderwerpen

  • Trots zijn op je organisatie
  • Het belang van de eerste indruk
  • Gastheer/gastvrouw zijn
  • Klantvriendelijk telefoon aannemen en doorverbinden
  • Hanteren van een goede gesprekstructuur
  • Gebruik van filtertechniek bij vragen
  • Volhouden van klantgerichtheid bij drukte
  • Correcte omgang met lastige klanten en klachten
  • Pro-actief handelen
  • Samenwerken met interne klanten

Resultaat
Na afloop van deze training gaat u in het gesprek actief op zoek gaan naar de wensen van de klant, bent u duidelijk over wat u voor de klant kunt betekenen en streeft u ernaar de verwachtingen van uw klanten te overtreffen.

Duur en tijden
De training duurt één dag (twee dagdelen). De trainingsdag start om 09.30 uur en wordt om uiterlijk 17.00 uur afgesloten.

Groepsgrootte
Minimaal 8, maximaal 12 deelnemers.

Locatie
In een conferentieoord op een nader te bepalen centraal gelegen locatie of – indien de training in-company wordt gegeven – in een daartoe geschikte ruimte.

Werkwijze
Afhankelijk van de wensen van de deelnemers komen stap voor stap komen allerlei aspecten van klantgerichtheid aan bod in praktijkoefeningen. Ook is er ruime gelegenheid om verschillende manieren van omgang met eigen praktijksituaties veilig te uit te proberen samen met een acteur.

Interesse?
Stuur dan een email naar info@marcoting.nl voor een vrijblijvende offerte.