Logo

Authentiek acquireren


Acquireren roept bij professionals nogal eens weerstand op. Ze willen absoluut niet geassocieerd worden met ‘de agressieve verkoper die komt leuren om met een product of dienst’. Bovendien brengt de druk om opdrachten binnen te halen veel onzekerheid met zich mee. In de training ‘Authentiek acquireren’ ontdek je het ook anders kan. Het wordt duidelijk hoe je op een integere en tegelijkertijd professionele wijze opdrachten kunt verwerven. Op een manier die aansluit bij je persoonlijke kracht en recht doet aan de belangen van de klant. Dat is authentiek acquireren.

Doelgroep
Deze training is een onmisbaar gereedschap voor elke professional met acquisitie in zijn takenpakket.

Onderwerpen

  • Persoonlijke beelden en overtuigingen bij acquisitie
  • Acquisitie zoals klanten het wel waarderen
  • Gesprekstructuren, werkwijze en organisatie van de acquisitietaak
  • Gespreksvaardigheid
  • Overtuigingskracht
  • Praktijkopdracht
  • Persoonlijk plan van aanpak

Resultaat
De training authentiek acquireren leert je (weer) de mooie kanten ontdekken van het contact met nieuwe mensen en nieuwe organisaties. Als je zelf de handrem eraf haalt, zien anderen heldendaden. Je zult acquisitie ervaren als plezierig en uitdagend werk. Het hoofddoel in de training is het realiseren van het door jou gewenste effect in je praktijk. Je leerdoel staat dan ook centraal. Met praktijkopdrachten ga je aan de slag om het geleerde in je eigen werk toe te passen. Praktijkervaringen en nieuwe inzichten vullen elkaar aan tot een nieuwe werkwijze en een concrete aanpak voor jouw praktijk.

Duur en tijden
De training duurt één dag (twee dagdelen). De trainingsdag start om 09.30 uur en wordt om uiterlijk 17.00 uur afgesloten.

Groepsgrootte
Minimaal 8, maximaal 12 deelnemers.

Locatie
In een conferentieoord op een nader te bepalen centraal gelegen locatie of – indien de training in-company wordt gegeven – in een daartoe geschikte ruimte.

Werkwijze
Authentiek acquireren kent drie basisprincipes:

  1. Stel doelen zonder vooraf het resultaat te bepalen.
  2. Erken en respecteer de koopbehoefte van de klant.
  3. Creëer kansen door uw klant niet te willen veranderen.

De training geeft met praktische adviezen, praktijkopdrachten en concrete voorbeelden aan hoe je deze drie principes toepast in acquisitiegesprekken: van het eerste contact tot de afsluiting van een acquisitietraject. Dat gaat op zo’n manier dat effectiviteit, respect en authenticiteit samengaan.

Interesse?
Stuur dan een email naar info@marcoting.nl voor een vrijblijvende offerte.